Regulamin sklepu
Szanowni Państwo,
W trosce o bezpieczeństwo zdrowotne naszych pracowników oraz doręczycieli podjęliśmy decyzję o nieodbieraniu poczty tradycyjnej. Ze swojej strony nie będziemy też wysyłać pism do Państwa w takiej formie.
W celu przesłania nam korespondencji prosimy o korzystanie wyłącznie z poczty elektronicznej. Zeskanowane pisma należy przesyłać do nas w postaci pliku .pdf na adres poczta@evk.pl
Jeżeli zależy Państwu na otrzymaniu potwierdzenia odebrania przez nas przesyłki, prosimy o dokonanie odpowiednich ustawień w Państwa programie pocztowym. W rezultacie otrzymacie Państwo na swojego maila informacje o dostarczeniu nam przesyłki oraz o odczytaniu jej przez nas.
Odpowiedź na Państwa korespondencję wysyłać będziemy również wyłącznie w formie elektronicznej na adres, z którego Państwo wysłaliście pismo do nas.
W sprawach ważnych, na przykład umowy, możecie Państwo posłużyć się podpisem kwalifikowanym. Z naszej strony taki dokument również zostanie opatrzony takim podpisem.
Mamy nadzieję na to, że podzielicie Państwo troskę o dobro Państwa i naszych współpracowników oraz doręczycieli i zaakceptujecie taką formę załatwiania spraw.
Zespół EVK
Witamy Państwa w naszym Sklepie internetowym.
Jesteśmy firmą, która w branży IT działa od 1986 r.
Właścicielem Sklepu jest:
EVK Sp. z o.o.
ul. 1 Maja 9
46-043 Biestrzynnik
NIP 7541965669
Sąd Rejonowy w Opolu KRS 196030
Rachunek do płatności: Bank PKO BP SA Odział 1 w Ozimku
14 1020 3668 0000 5102 0120 8289
e-mail: sklep@evk.pl
tel.: 77 465 21 78
Regulamin zakupów w Sklepie EVK
I. Informacje ogólne
- Na potrzeby niniejszego Regulaminu EVK Sp. z o.o. zwana jest Sprzedającym, natomiast składający zamówienie Kupującym.
- Złożenie zamówienia oznacza, że Kupujący zapoznał się i akceptuje dokumenty będące integralną częścią niniejszego Regulaminu:
c/ Regulamin Centrum Serwisowego.
- Ceny podawane w Sklepie są cenami netto (nie zawierają podatku VAT) i brutto (zawierają podatek VAT).
- Ceny obowiązują przy zakupie jednego produktu. Kupujący zainteresowany większą ilością tego samego produktu lub zakupem kilku różnych produktów proszony jest o nawiązanie z nami kontaktu.
- Koszty transportu stanowią odrębną pozycję i nie są składnikiem ceny.
- Każda transakcja dokumentowana jest fakturą wysyłaną pocztą elektroniczną.
- Karta gwarancyjna dołączana jest do przesyłki.
- Nie istnieje możliwość osobistego odbioru zakupionych produktów.
- Zdjęcia produktów to najczęściej zdjęcia poglądowe i mogą różnić się od rzeczywistego wyglądu oferowanego produktu.
- Wszystkie wystawiane w Sklepie produkty (o ile nie zaznaczono inaczej w opisie) są używane, przetestowane i w pełni sprawne technicznie. Mogą nosić drobne ślady zwykłego użytkowania w postaci przetarć, rys, wgnieceń.
II. Zamówienia
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, którego nie można potwierdzić przez kontakt telefoniczny lub e-mail.
III. Płatności
- Kupujący może dokonać płatności na jeden z następujących sposobów:
a) przelewem na rachunek wskazany powyżej w terminie 5. dni roboczych od złożenia zamówienia;
b) za pobraniem.
c) za pomocą bramki Przelewy 24
- W przypadku płatności przelewem należy podać w jego treści numer dokumentu proforma wygenerowanego przez system (jego brak utrudni nam skojarzenie płatności z zamówieniem, co tym samym może wydłużyć czas wysyłki).
- W przypadku niedotrzymania terminu, o którym mowa w pkt. 1 lit. a/ Sprzedający przyjmuje, że Kupujący odstąpił od transakcji.
- Wszelkich płatności za produkt Kupujący zobowiązany jest dokonać w polskich złotych.
IV. Wysyłki
-
Na czas realizacji składa się czas przygotowania do wysyłki + czas transportu.
Czas przygotowania wynosi:
- 1-2 dni robocze
- W przypadku komputerów i notebooków, które wymagają instalacji oprogramowania: 4 dni robocze
Czas liczony jest od zarejestrowania wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem. Czas transportu zależny jest od przewoźnika.
V. Dostawy
- Dostawy realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej. Wydanie rzeczy sprzedanej następuje z chwilą powierzenia jej przewoźnikowi.
- Kupujący zobowiązany jest sprawdzić w obecności kuriera, czy opakowanie przesyłki nie nosi śladów uszkodzeń lub prób otwarcia (na opakowaniu znajdują się taśmy samoprzylepne z nadrukiem EVK).
- W razie stwierdzenia uszkodzeń opakowania lub prób otwarcia Kupujący zobowiązany jest:
a/ sporządzić (w miarę możliwości) dokumentację fotograficzną stanu opakowania,
b/ sprawdzić zawartość przesyłki przed jej odbiorem,
c/ sporządzić przy udziale kuriera Protokół sprawdzenia przesyłki.
- Po sprawdzeniu stanu wizualnego zawartości Kupujący ma do wyboru trzy możliwości:
a/ odebranie przesyłki bez zastrzeżeń, jeżeli zawartość przesyłki nie budzi wątpliwości pod względem uszkodzeń mechanicznych,
b/ odebranie przesyłki z zastrzeżeniem wniesienia reklamacji z roszczeniem o odszkodowanie, jeżeli widoczne uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki nasuwają podejrzenie wystąpienia usterek w funkcjonowaniu urządzeń,
c/ odmówienie przyjęcia przesyłki, jeżeli widoczne uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki wskazują na możliwe poważne usterki w funkcjonowaniu urządzeń.
- Po stwierdzeniu mechanicznych uszkodzeń zawartości przesyłki Kupujący zobowiązany jest (w miarę możliwości) do sporządzenia ich dokumentacji fotograficznej.
- Kopię Protokołu sprawdzenia przesyłki wraz z dokumentacją fotograficzną Kupujący zobowiązany jest przesłać Sprzedającemu najpóźniej w kolejnym dniu roboczym po ich sporządzeniu. Protokół i zdjęcia mogą być wysłane pocztą elektroniczną lub listem poleconym.
- W przypadku opisanym w pkt. 4. lit. b/ Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 3. dni od odebrania przesyłki sprawdzić stan techniczny urządzeń i prawidłowość ich funkcjonowania.
- W razie stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu urządzeń Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 1. dnia od stwierdzenia tego faktu powiadomić o tym Sprzedającego pocztą elektroniczną.
- Na żądanie Sprzedającego Kupujący obowiązany jest przesłać Sprzedającemu produkty wymienione w Protokole sprawdzenia przesyłki lub zgłoszone jako nieprawidłowo funkcjonujące.
Koszt przesyłki pokrywa Sprzedający. Sposób przygotowania przesyłki i jej wysłania określone są w Regulaminie Centrum Serwisowego.
Przesyłki nadane na koszt Sprzedającego w inny sposób niż opisany w Regulaminie Centrum Serwisowego nie zostaną odebrane przez Sprzedającego.
VI. Gwarancje
- Na Sprzedającym ciąży obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad.
- Każdy oferowany produkt objęty jest gwarancją.
- Okres gwarancji podany jest w opisie produktu.
- Warunki gwarancji dostępne są tutaj: Warunki gwarancji
- Procedury rozpatrywania i załatwiania reklamacji związanych z naprawą produktu opisane są w Regulaminie Centrum Serwisowego i znajdują się tutaj: Regulamin Centrum Serwisowego
VII. Rękojmia i reklamacje
- Kupujący będący konsumentem może składać reklamacje dotyczące zakupionych produktów, jeżeli mają one wadę fizyczną lub prawną, a wady te zostaną stwierdzone w terminie dwóch lat od dnia wydania mu produktu, jeżeli produkt był nowy oraz w terminie jednego roku od dnia wydania mu produktu, jeżeli produkt był używany.
Po tym okresie uprawnienia z tytułu rękojmi wygasają.
Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedającego w terminie czternastu dni od dnia ich złożenia.
- Kupujący będący konsumentem, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć produkt wadliwy na adres Sprzedawcy, po wcześniejszym pisemnym lub telefonicznym uzgodnieniu ze Sprzedawcą sposobu dostarczenia reklamowanego produktu.
- Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją. Zasady udzielania gwarancji i składania reklamacji związanych z roszczeniami gwarancyjnymi opisane zostały w pkt. VI.
- W stosunku do sprzedaży produktów na rzecz Kupującego nie będącego konsumentem, Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Kupujący nie będący konsumentem może złożyć reklamację dotyczącą zawartej umowy sprzedaży z uwzględnieniem jednak ustępu 4. niniejszego punktu. Sprzedawca rozpoznaje tak złożoną reklamację niezwłocznie, nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia jej złożenia.
VIII. Odstąpienie od umowy (dotyczy wyłącznie konsumentów)
- Kupujący będący konsumentem może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie do czternastu dni od daty objęcia rzeczy w posiadanie.
- Jeżeli zdecydujecie się Państwo odstąpić od umowy, prosimy poinformować nas o tej decyzji. Można w tym celu skorzystać z poniższego wzoru:
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) Adresat:
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: ........................................................................................................ Data odbioru rzeczy: ........................... Imię i nazwisko konsumenta: ......................................................................................................... Adres konsumenta: ......................................................................................................... Dane do zwrotu płatności: Imię i nazwisko właściciela rachunku bankowego: ......................................................................................................... Nazwa banku: ......................................................................................................... Numer rachunku: ......................................................................................................... Podpis konsumenta (jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej): ......................................................................................................... Data: ........................... |
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia są programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż czternaście dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Sprzedający zwróci konsumentowi dokonane przez niego płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Sprzedający wstrzyma się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem.
IX. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Kupujących przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach dokonywanych zakupów za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony posiadanych danych osobowych oraz oświadcza, iż owe dane nie zostaną w żadnej formie udostępnione osobom trzecim.
- Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji zawartej umowy.
- Dane osobowe są przez Kupującego przekazywane Sprzedawcy dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie koniecznych danych osobowych uniemożliwia dokonanie zakupu w Sklepie.
- Kupującemu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania na każdym etapie realizacji umowy. Kupujący ma również prawo żądać usunięcia swoich danych osobowych.
- Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Kupujących ze Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Kupującego.
- Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie strony internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Kupujących. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Kupującego oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Kupujących, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. „Cookies” nie mają na celu identyfikacji Kupujących.
- Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies" w celu:
- a) zapamiętania informacji o urządzeniach końcowych Kupujących,
- b) weryfikacji i rozwoju swojej oferty,
- c) statystycznych.
- Każdy Kupujący może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Stron internetowych Sklepu.
X. Warunki testowania baterii
- Bateria ładowana do pełna.
- Rozładowanie bez obciążenia.
- Badanie przeprowadzone w temperaturze pokojowej.
- Czas do pełnego rozładowania baterii.
Bateria znajdująca się w przesyłce jest w wyniku przeprowadzonego testu w pełni rozładowana. Przed rozpoczęciem pracy zaleca się całkowite naładowanie baterii. Ładowanie może potrwać kilka godzin.
XI. Rozstrzyganie sporów
- Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem konsumenckim przy każdym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
Informacje o sposobie dostępu do wyżej wymienionego trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się tutaj: www.uokik.gov.pl
- Spory powstałe w wyniku realizacji umowy sprzedaży produktów lub realizacji usług zawartej z Kupującym niebędącym konsumentem poddane zostaną pod rozstrzygnięcie przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.